Czym jest audyt procesów w klinice i kiedy warto go zrobić?

Audyt procesów to pełna diagnoza tego, jak działają Twoje recepcje, lekarze, grafiki, komunikacja z pacjentem, cennik i przepływy finansowe.
Dzięki niemu widzisz czarno na białym, gdzie klinika traci pieniądze — często są to mikroelementy, które powtarzane codziennie dają ogromne koszty.

Kiedy warto wykonać audyt?

  • gdy masz dużo pacjentów, ale niski zysk,

  • gdy czujesz chaos organizacyjny,

  • gdy nie wiesz, ile realnie zarabiasz na pacjencie,

  • gdy rozwijasz zespół lub otwierasz nowy oddział,

  • gdy przychód stoi w miejscu mimo działań marketingowych.

Audyt procesów potrafi wskazać 5–15 obszarów, które po poprawie zwiększają rentowność praktycznie od razu.

Jeśli chcesz zobaczyć, jakie procesy wymagają poprawy — zapraszam na konsultację.